برگزاري مسابقات استاني قرآن و معارف در كردستان
نوشته شده توسط : سوران زندی

با حضور 1452 دانش‌آموز كردستاني برگزار شد؛
برگزاري مسابقات استاني قرآن و معارف در كردستان

خبرگزاري کرد نیوز: با حضور يك هزار و 452 دانش‌آموز مقاطع راهنمايي و متوسطه استان كردستان بيست و نهمين دوره مسابقات استاني قرآن و معارف در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري کرد نیوز از سنندج، معاون پرورشي و تربيت بدني اداره كل آموزش و پرورش استان كردستان يكشنبه شب در آيين افتتاح اين مراسم كه با حضور مربيان قرآن كريم، داوران و دانش‌آموزان كردستاني در اردوگاه سليمان خاطر شنندج برگزار شد، اظهار داشت: از اين تعداد دانش‌آموز شركت كننده 672 نفر دانش‌آموز دختر و 782 دانش‌آموز پسر هستند.
سالار عرفاني‌نسب افزود: نفرات برتر اين دوره از مسابقات استاني به مرحله كشوري كه نيمه دوم تير ماه در چند شهر كشور برگزار مي‌شود، راه مي‌يابند.
وي با اشاره به اينكه اين مسابقات در هشت رشته برگزار شده است، خاطرنشان كرد: رشته‌هاي قرائت، حفظ، مفاهيم، تفسير، نهج‌البلاغه، اذان، احكام و انشاي نماز از جمله اين رشته‌ها است.
وي بيان داشت: برگزاري اين دوره از مسابقات گام ارزنده‌اي در راستاي رشد و ترقي دانش‌آموزان و تقويت بعد معنوي ميان آنان است.
معاون پرورشي و تربيت بدني اداره كل آموزش و پرورش كردستان ادامه داد: برگزاري اين دوره‌ها همچنين موجب خودشناسي دانش‌آموزان مي‌شود، زيرا زمانيكه انسان به خودشناسي برسد و استعدادهاي نهفته درون خود را دريابد قطعا خداي خود را نيز خواهد شناخت.
عرفاني نسب تصريح كرد: حركت در مسير قرآن و انس با اين كلام الهي موجب خوشنودي خداوند و رضاي او خواهد شد و انسان را به سعادت و خوشبختي رهنمود خواهد كرد.
وي با بيان اينكه حضرت محمد(ص) نيز در خصوص اهميت فراگيري قرآن كريم توسط جوانان مومن تاكيد كرده‌اند، يادآور شد: ايشان فرموده‌اند هرجوان مومني قرآن را بخواند قرآن با گوشت و خونش آميخته مي‌شود.
وي در پايان سخنان خود خطاب به دانش‌آموزان بيان داشت: امروز شما دانش‌آموزان پا در عرصه‌اي گذاشته‌ايد كه با حركت در اين مسير زمينه رشد و پيشرفت خود را فراهم كرده‌ايد.
رئيس گروه گسترش فرهنگ و تمدن قرآن كريم اداره كل آموزش و پرورش كردستان نيز در اين مراسم گفت: اين مسابقات با حضور 23 داور استاني كه از مربيان و كارشناسان قرآن كريم استان كردستان هستند، برگزار مي‌شود.
حسين عبدالملكي عنوان كرد: بيست و نهمين مرحله استاني مسابقات قرآن و معارف به مدت دو روز با حضور دانش‌آموزان پسر از امروز آغاز شده و از 31 خرداد ماه نيز به مدت دو روز با حضور دانش‌آموزان مقاطع راهنمايي و دبيرستان در اردوگاه سليمان خاطر سنندج برگزار مي‌شود.
وي در پايان سخنان خود اضافه كرد: آزمون اين مسابقات به صورت كتبي و عملي انجام مي‌گيرد.




:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: